Improving The Eight Grade Students’ Listening Comprehension and Active Participation Using Cartoon Video at SMPN 13 Jember in The 2015/2016 Academic Year



Purnamasari, Indah (2016) Improving The Eight Grade Students’ Listening Comprehension and Active Participation Using Cartoon Video at SMPN 13 Jember in The 2015/2016 Academic Year. Undergraduate thesis, UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH JEMBER.

[thumbnail of JOURNAL.pdf]
Preview
Text
JOURNAL.pdf

Download (211kB) | Preview
[thumbnail of 0. Cover Awal.pdf] Text
0. Cover Awal.pdf

Download (125kB)
[thumbnail of ABSTRACT.pdf] Text
ABSTRACT.pdf

Download (113kB)
[thumbnail of CHAPTER I.pdf] Text
CHAPTER I.pdf

Download (158kB)
[thumbnail of CHAPTER II.pdf] Text
CHAPTER II.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (216kB)
[thumbnail of CHAPTER III.pdf] Text
CHAPTER III.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (303kB)
[thumbnail of CHAPTER IV.pdf] Text
CHAPTER IV.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (173kB)
[thumbnail of CHAPTER V.pdf] Text
CHAPTER V.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (147kB)
[thumbnail of CHAPTER VI.pdf] Text
CHAPTER VI.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (143kB)
[thumbnail of Appendix 1_Research Matrix.pdf] Text
Appendix 1_Research Matrix.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (358kB)
[thumbnail of Appendix 2_The Result of Interview.pdf] Text
Appendix 2_The Result of Interview.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (115kB)

Abstract

Mendengar adalah kemampuan pertama yang digunakan oleh seseorang ketika hendak belajar sebuah bahasa. Pemahaman mendengar adalah hal tersulit untuk dikuasai oleh siswa kelas VIII D SMPN 13 jember. Video kartun adalah salah satu media audio visual yang digunakan dalam mengajar pemahaman mendengar dengan tujuan untuk menarik minat para siswa dalam proses pembelajaran. Oleh karena itu, tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana penggunaan video kartun dapat meningkatkan pemahaman mendengar dan keaktifan siswa selama kegiatan belajar mengajar. Sebuah tes pemahaman listening dan observasi checklist digunakan untuk menguji apakah ada beberapa peningkatan pada setiap siklus. Hasil dari penelitian ini mengungkapkan bahwa penggunaan video kartun dapat meningkatkan pemahaman mendengar dan keaktifan siswa setelah melewati dua siklus.

Contribution
Nama Dosen Pembimbing
NIDN/NIDK
UNSPECIFIED
Suparmin, Suparmin
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Devanti, Yeni Mardiyana
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Keywords/Kata Kunci: Cartoon video, Listening comprehension, Active Participation
Subjects: 800 Literature and Rhetoric > 823 English Fiction
Divisions: Faculty of Teaching and Education Science > Department of English Literature Education (S1)
Depositing User: Hendri UF | hendri@unmuhjember.ac.id
Date Deposited: 22 Apr 2019 03:42
Last Modified: 04 Nov 2019 06:39
URI: http://repository.unmuhjember.ac.id/id/eprint/1645

Actions (login required)

View Item View Item