Purnomo, Lio Agus (2024) SURVEI TES KEBUGARAN SISWA SDN JATIAN 02 FASE A. Undergraduate thesis, UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH JEMBER.
Text
A. PENDAHULUAN.pdf Download (2MB) |
|
Text
B. ABSTRAK.pdf Download (370kB) |
|
Text
C. BAB I.pdf Download (4MB) |
|
Text
D. BAB II.pdf Restricted to Repository staff only Download (688kB) | Request a copy |
|
Text
E. BAB III.pdf Restricted to Repository staff only Download (757kB) | Request a copy |
|
Text
F. BAB IV.pdf Restricted to Repository staff only Download (779kB) | Request a copy |
|
Text
G. BAB V.pdf Restricted to Repository staff only Download (661kB) | Request a copy |
|
Text
H. BAB VI.pdf Restricted to Repository staff only Download (659kB) | Request a copy |
|
Text
I. DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (714kB) |
|
Text
J. LAMPIRAN.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
Pendidikan jasmani dan olahraga kesehatan (PJOK) adalah salah satu mata pelajaran yang penting dalam sebuah kegiatan Pendidikan dasar yang memiliki tujuan untuk meningkatkan kebugaran, kesehatan, dan keterampilan motorik siswa. Salah satu cara untuk mengukur tingkat kebugaran siswa dan mengetahui apakah mereka telah mencapai standar kebugaran yang ditetapkan adalah dengan uji kebugaran jasmani, karena tanpa kebugaran jasmani aktivitas akan menjadi kurang maksimal. Tujuan dilakukan penelitian ini adalah agar mengetahui bagaimana tingkat kondisi kebugaran jasmani siswa dalam mengikuti pembelajaran yang berlangsung. Adapun metode yang diterapkan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif dengan pendekatan kuantitatif dimana penelitian ini menggunakan angka sebagai acuan penilaian dengan bantuan instrumen TKSI dengan terdapat 5 komponen tes yang dilakukan dengan sampel siswa dan siswi kelas 5 dan kelas 6 SDN Jatian 02. Pada penelitian ini ditemukan hasil bahwa siswa dan siswi kelas 5 dan 6 sudah memiliki kebugaran yang baik meskipun terdapat kekurangan dibeberapa instrumen tes yang dilakukan hal ini yang berupaya ditingkatkan kedepannya agar mendpatakan hasil yang lebih baik lagi dan para siswa dan siswi bisa mencapai kebugaran yang bagus karena kebugaran fisik yang bagus akan menunjang saat melakukan proses belajar Physical education and health sports (PJOK) is one of the important subjects in basic education activities which aims to improve students' fitness, health and motor skills. One way to measure students' fitness levels and find out whether they have reached the set fitness standards is with a physical fitness test, because without physical fitness activities will be less than optimal. The purpose of this research is to find out the level of physical fitness of students when participating in ongoing learning. The method applied in this research is a descriptive method with a quantitative approach where this research uses numbers as a reference for assessment with the help of the TKSI instrument with 5 test components carried out with a sample of students in class 5 and class 6 at SDN Jatian 02. In this research it was found The results show that students in grades 5 and 6 already have good fitness, even though there are deficiencies in some of the test instruments carried out. This will be improved in the future in order to get even better results and students can achieve good fitness because of good physical fitness. will support you during the learning process
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kebugaran Jasmani | |||||||||
Subjects: | 700 The Art, Entertainment and Sport > 707 Education, Research & Related Topic | |||||||||
Divisions: | Faculty of Teaching and Education Science > Department of Physical and Sport Education (S1) | |||||||||
Department: | S1 Pendidikan Olahraga | |||||||||
Depositing User: | AGUS LIO PURNOMO | |||||||||
Contributors: |
|
|||||||||
Contact Email Address: | agusliopurnomo@gmail.com | |||||||||
Date Deposited: | 29 Oct 2024 05:37 | |||||||||
Last Modified: | 29 Oct 2024 05:37 | |||||||||
URI: | http://repository.unmuhjember.ac.id/id/eprint/23604 |
Actions (login required)
View Item |